Rubriky
Peugeot News

Vodíkový PEUGEOT E-EXPERT HYDROGEN se do ČR zatím nechystá

Displaying a9207037min.jpg

Dlouhodobým cílem společnosti Peugeot je výrazně snížit lokální emise svých vozů. Jako jeden z prvních výrobců nabízí na vybraných evropských trzích standardně elektrickou dodávku poháněnou vodíkovým palivovým článkem: Peugeot e-Expert Hydrogen. Tímto novým modelem vybaveným nejmodernějšími technologiemi elektrifikace značka nadále rozšiřuje svou nabídku bezemisní mobility.

Palivový článek umožňuje rychlé dobíjení, čímž se otevírá možnost intenzivního provozu bez emisí, což bylo dříve s jinými dostupnými technologiemi nemožné. Doplnění vodíku potřebného k ujetí několika set kilometrů v plně elektrickém režimu trvá pouhé tři minuty. To je argument, který k elektromobilům přiláká zcela nové uživatele.

Výroba vozu Peugeot e-Expert Hydrogen probíhá v německém Rüsselsheimu.

Cíle značky Peugeot v oblasti vodíku

Vodík se stává klíčovým pilířem energetického přechodu. Byla oznámena řada mezinárodních projektů, zejména v Evropě, a tento ekosystém se díky četným investicím rychle rozvíjí. Investice Evropské aliance pro čistý vodík se odhadují na přibližně 60 miliard eur. Síť distribuce vodíku získala podporu řady vlád a v Evropě se neustále rozrůstá. Značka Peugeot spolupracuje přímo s dodavateli energie, aby svým zákazníkům zpřístupnila výhodné nabídky.

Cíl značky je jasný: investovat do nového, nekompromisního řešení mobility s nulovými emisemi a stát se lídrem ve využívání vodíkové technologie. Vodíkový palivový článek dokonale splňuje nejpřísnější požadavky z hlediska eliminace emisíCO2. Je vhodný pro všechny aplikace: intenzivní, dálkové, rychlé nabíjení, maximální užitečné zatížení. Do ovzduší vypouští pouze čistou vodu, která se uvolňuje ve formě páry výfukovým potrubím.

Jak funguje vodíkový pohon nového vozu Peugeot e-Expert?

Nový Peugeot e-Expert Hydrogen využívá novou generaci technologie nazvané„Next gen e-Van Hydrogen efficiency“. Peugeot e-Expert Hydrogen využívá multienergetickou platformu EMP2 a díky inovativnímu systému skupiny Stellantis Mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric je plně elektrickým vozidlem, které kombinuje dva zdroje elektrické energie. Systém kombinuje baterii, kterou lze dobíjet z elektrické sítě, s palivovým článkem na vodíkový pohon, který je uložen v zásobnících pod podlahou vozu. Peugeot e-Expert Hydrogen tak plně využívá výhod vodíku, bateriové technologie a elektrického pohonu.

Dva zdroje energie pro vyšší účinnost

  1. Palivový článek vyrobený ve spolupráci se společností Symbio

Peugeot spolupracuje se společností Symbio na dodávkách vodíkových palivových článků, které se vyrábějí v závodě ve Vénissieux na předměstí Lyonu. Palivový článek je sestava několika vzájemně propojených článků vyrábějících proud. Právě jejich sestava tvoří „baterii“. Článek umožňuje chemickou reakci mezi dvěma prvky: vodíkem (palivem obsaženým v nádržích) a kyslíkem (obsaženým v okolním vzduchu). Palivový článek se skládá z několika částí, které dodávají elektromotoru energii potřebnou k pohonu vozu.

Tato technologie zaručuje nulové emise CO2 díky reakci, při níž vzniká elektrický proud a uvolňuje se pouze voda. Reakce probíhající v článku je následující:

  • Vodík + kyslík → elektřina + voda + teplo = 2 H2 + O2 → 2 H2O.

Palivový článek vozu Peugeot e-Expert Hydrogen je napájen z nádrže složené ze tří zásobníků s kapacitou 4,4 kg vodíku o tlaku 700 barů. Nádrž je umístěna pod zadní podla hou a nezasahuje do zavazadlového prostoru vozidla.

.

  1. Lithium-iontová baterie

Palivový článek je kombinován s dobíjecí lithium-iontovou baterií s kapacitou 10,5 kWh a výkonem 90 kW. Je umístěna pod sedadly a v některých fázích jízdy napájí také elektromotor. Primární napájení motoru zajišťuje palubní třífázová nabíječka o výkonu 11 kW umístěná v motorovém prostoru.

  1. Středně výkonný plug-in elektromobil s vodíkovými palivovými články: inovativní systém kombinující dva zdroje energie.

Tyto dva zdroje energie společně pohánějí elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 Nm. Tento elektrický pohon umístěný na přední nápravě je podobný pohonu elektromobilu Peugeot e-Expert, který je vybaven převodovkou zvláště přizpůsobenou omezením zatížení typickým pro užitkové vozy.

Řada výhod

Peugeot zavádí do své nabídky technologii palivových článků, aby nabídl řešení, které odpovídá potřebě nové mobility s nulovými emisemi a potřebám širokého spektra zákazníků.

Vodíková technologie vozu Peugeot e-Expert se vyznačuje:

  • schopností překonat všechny vzdálenosti pomocí 100% elektrické technologie bez lokálních emisíCO2;
  • schopností doplnit vodík za 3 minuty při dojezdu více než 400 km v homologačním cyklu WLTP;
  • vodíkové palivo vyrobené ze 100 % na francouzském území;
  • absence hluku;
  • potěšení z jízdy typické pro elektromobily: vysoký točivý moment pro okamžitou reakci, provoz bez zápachu, žádné vibrace, není třeba řadit.

Z hlediska objemu nákladového prostoru má vůz stejné vlastnosti jako dieselová a bateriová elektrická verze.

  • Objem nákladového prostoru až 6,1 m³,
  • užitečné zatížení1 100 kg,
  • tažná síla1 000 kg.

Technologie vodíkových palivových článků, která kombinuje elektrický pohon se schopností doplnit palivo za 3 minuty při dojezdu 400 km podle WLTP, je odpovědí na stále rostoucí a komplexní potřeby a využití profesionálů.

Technologie palivových článků také poskytuje zákazníkům větší svobodu při používání vozidla, protože přináší:

  • Větší dojezd, který je nezbytný vzhledem k tomu, že naprostá většina kompaktních dodávek jezdí v příměstských oblastech a hustě obydlených centrech měst, kde je potřeba bezemisních řešení stále naléhavější;
  • Plné zachování jedné ze základních funkcí lehkých užitkových vozidel: přeprava velkých a těžkých předmětů;
  • bezprecedentní logistická flexibilita a optimalizované využití.

Jedinečný zážitek z jízdy

Systém „mid-power plug-in electric s vodíkovými palivovými články“ má různé fáze provozu:

  • Rozjezd a nízká rychlost: vysokonapěťová baterie sama dodává elektromotoru energii potřebnou pro trakci;
  • Při ustálené rychlosti : palivový článek dodává energii přímo elektromotoru;
  • při zrychlování, předjíždění nebo stoupání do svahu : palivový článek a vysokonapěťová baterie společně dodávají energii elektromotoru;
  • při brzdění a zpomalování : elektromotor dobíjí vysokonapěťovou baterii.

Výkon je k dispozici od okamžiku nastartování, s okamžitou odezvou, bez vibrací, bez hluku, bez řazení, bez zápachu a samozřejmě bez emisí CO2. Jedinou emisí tohoto systému je vodní pára z výfukového potrubí.

Pro zajištění bezpečnosti chodců ve městě a do rychlosti 30 km/h se ozývá akustický signál upozorňující na přítomnost vozidla, a to jak při jízdě vpřed, tak při couvání. Na vysokonapěťovou baterii je poskytována záruka na 8 let nebo 160 000 km.

S vozem Peugeot e-Expert Hydrogen se na českém trhu zatím nepočítá.

 

Peugeot: Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její základní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce. Značka Peugeot je zastoupena ve více než 130 zemích světa a v roce 2021 prodala více než 1 200 000 vozů. U příležitosti svého 211. výročí představila novou identitu s logem, které podtrhuje její odlišnost a nadčasovost. Značka Peugeot pokračuje v energetické transformaci, 80 % osobních a 100 % užitkových vozů je k dispozici v elektrické verzi. Od roku 2022 se bude značka účastnit mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) se svým hybridním vozem Peugeot 9X8 Hypercar.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.